Είσοδος ή Εγγραφή Μέλους

Όλα τα Άρθρα :: Ψωμί, παιδεία, παπαγαλία
Σημαντικό! Λόγω της ανανέωσης της ιστοσελίδας οι νέες τεχνολογίες δεν επιτρέπουν στα παλιά μέλη να συνδεθούν με τον κωδικό τους για λόγους ασφαλείας! Αν είστε παλιό μέλος μπορείτε να ζητήσετε Επαναφορά κωδικού σε αυτήν την σελίδα. Όταν στείλετε την φόρμα σε λίγα λεπτά θα λάβετε ένα μήνυμα στο οποίο θα ακολουθήσετε τις οδηγίες που αναφέρει (αν αργείτε να το λάβετε ελέγξτε και τα ανεπιθύμητα). Αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα, επικοινωνήστε μαζί μας.
να μην εμφανιστεί πάλι αυτό το μήνυμα
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αναζήτηση Άρθρων
Χρησιμοποιήστε την παρακάτω φόρμα για να αναζητήσετε άρθρα σύμφωνα με λέξη-εις κλειδιά ή και κατηγορία:
Αποστολή δικού σας Άρθρου
Μέλη - Είσοδος/Εγγραφή

Ψωμί, παιδεία, παπαγαλία

Σε αντίθεση με την Ελλάδα, στο εξωτερικό δοκιμάζουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας .
Το τελετουργικό στη σχολική ζωή έχει μεγάλη σημασία για τους μαθητές. Βοηθάει στην κοινωνικοποίησή τους, ενίοτε αποτελεί κίνητρο για να απολαμβάνουν το σχολείο. Αρκεί να μην παραμένει το ίδιο τα τελευταία πενήντα χρόνια και να εξελίσσεται μαζί με τις επιταγές των καιρών. Προσευχές, αγιασμός, παρέλαση, τιμωρία, αποβολή: οι ίδιες παρωχημένες έννοιες ανακυκλώνονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τη στιγμή που σε ολόκληρο τον κόσμο η στοιχειώδης και μέση εκπαίδευση γίνονται πεδίο πειραματισμών και δοκιμής νέων μεθόδων.
Σε σχολείο του Αμβούργου στη Γερμανία, τα μαθήματα δεν έχουν πλέον 45λεπτη διάρκεια και το κουδούνι δεν χτυπάει. Οι μαθητές καταπιάνονται με ένα θέμα κάθε εβδομάδα. Ψάχνουν τη γνώση σε βιβλία, γράφουν εργασίες και τις παρουσιάζουν μέσα στην τάξη. Οσοι δεν καταλαβαίνουν ζητούν πρώτα βοήθεια από τους συμμαθητές τους και στη συνέχεια, αν εκείνοι δεν μπορούν να λύσουν τις απορίες τους, καταφεύγουν στο δάσκαλο. Τα παιδιά παίρνουν πράσινες, κίτρινες ή κόκκινες κάρτες ανάλογα με τη συμπεριφορά τους και στο τέλος της ημέρας συζητούν μέσα στην τάξη. Ο πιο ήσυχος μαθητής ανακηρύσσεται «βασιλιάς του ψιθύρου», φοράει χάρτινο στέμμα και απολαμβάνει τον τιμητικό τίτλο. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίρνουν πρωτοβουλίες, να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Οταν τελειώνει το μάθημα, ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής σημαίνει ότι όλοι οι μαθητές πρέπει να συγυρίσουν την αίθουσα. Στη διάρκεια του γεύματος, η δασκάλα διαβάζει ιστορίες.

Παρόμοιο είναι το κλίμα και στο πειραματικό γυμνάσιο του Χέντερσον, έξω από τη Μινεάπολη στις ΗΠΑ. Δεν υπάρχουν δάσκαλοι, ιεραρχία, κουδούνια, μαθήματα ούτε τοίχοι. Το περίεργο είναι ότι παρά το φιλελεύθερο πνεύμα του ιδρύματος, τα ποσοστά επιτυχίας στα αμερικανικά πανεπιστήμια είναι μεγαλύτερα σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο.

Τα παραδείγματα των σχολείων στο Αμβούργο και το Χέντερσον είναι απλώς ενδεικτικά. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ιδανικά, απηχούν όμως την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στο Zeitgeist, να προσεγγίσουν τα παιδιά όχι από τη θέση της αυθεντίας, αλλά να αναπτύξουν μία ισότιμη σχέση μαζί τους. Σε αντίθεση με τα ελληνικά σχολεία, όπου η παπαγαλία, o κομφορμισμός και ο... σωφρονισμός των μαθητών παραμένουν τα κυρίαρχα αιτήματα του συστήματος.

Δεκαπεντάχρονο παιδί αποβλήθηκε πρόσφατα από ιδιωτικό σχολείο των Αθηνών επειδή δεν αντιμετώπισε με τον δέοντα σεβασμό το Ολοκαύτωμα. Μπορεί τα αντανακλαστικά της διεύθυνσης του σχολείου να μαρτυρούν ιδιαίτερη ευαισθησία στο ζήτημα, ποιο είναι όμως το αποτέλεσμα της τιμωρίας αυτής; Πιθανότατα η εμπέδωση του αντισημιτισμού στον μαθητή και τους φίλους του. Δεν θα ήταν προτιμότερη μία συζήτηση στην τάξη γύρω το θέμα από την εύκολη λύση της αποβολής; Ή ακόμη καλύτερα η ανάθεση μιας ομαδικής εργασίας στους μαθητές για τα ναζιστικά εγκλήματα στη διάρκεια του B΄ Παγκοσμίου Πολέμου;

«Μην αμφιβάλλετε, το μέλλον ανήκει στη χώρα που εκπαιδεύει καλύτερα τους πολίτες της», ανέφερε στην ομιλία του για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, την περασμένη Τρίτη. Χρειάστηκε λιγότερες από 60 μέρες στον Λευκό Οίκο για να εξαγγείλει τις αλλαγές ο Ομπάμα. Στην Ελλάδα πάλι, ο κύριος Μπαμπινιώτης ζήτησε άλλους έξι μήνες...



Tης Ξενιας Kουναλακη - ΤΑ ΝΕΑ
Πηγή: e-selides
επόμενο άρθρο
προηγούμενο άρθρο
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άρθρα από την ίδια κατηγορία

Προστέθηκε την: Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2020 @ 19:04:04 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
 Η Βιβλιοθήκη της Βουλής είχε ξεκινήσει το 2017 το βιωματικό εργαστήριο «Λέξεις που χαμογελούν, λέξεις που πληγώνουν» για εκπαιδευτικούς, γονείς και ψυχολόγους, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση σε ζητήματα λεκτικής βίας....
Προστέθηκε την: Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2014 @ 08:37:16 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Πάντα πίστευα (κι εξακολουθώ να πιστεύω) πως το πρόβλημα όταν μπαίνεις σε μία τάξη δεν είναι πώς να διδάξεις, αλλά πώς να διαχειριστείς την τάξη....
Προστέθηκε την: Τετάρτη, 2 Απριλίου 2008 @ 22:28:17 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Θεωρούν ανεπαρκείς τους καθηγητές για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ....
Προστέθηκε την: Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2008 @ 23:55:14 στην κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ολα τα παιδιά αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι πολύ -απασχολημένα- με τη διαδικασία της γλωσσικής τους ανάπτυξης και είναι φυσικό να κάνουν λάθη στην ομιλία τους. Όταν αρχίζουν έντονες δυσχέρειες στη ροή της ομιλίας και συνοδεύονται από πολλές επαναλήψεις ή επιμηκύνσεις των ήχων της λέξης, θα πρέπει να έρθετε σε άμεση επαφή με τους γονείς του παιδιού....
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ